یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

چطور آدم جالب تر و مفيدتري باشيم؟

مرجع مطالب و عكس عاي عاشقانه

چطور آدم جالب تر و مفيدتري باشيم؟

دست از انجام كار‌هاي احمقانه برداريد:هر روز كه از سر كار به خانه برمي‌گرديد روي مبل لم مي‌دهيد و سريال محبوب‌تان را تماشا مي‌كنيد؟ بعد هم شام مي‌خوريد و مي‌خوابيد؟ اگر هر روز همان كار‌هاي معمولي را انجام دهيد كه ديگران انجام مي‌دهند، پس فرصتي براي اينكه آدم جالب و متفاوتي باشيد نداريد.
آدم‌هاي تنبل:_هر روز تلويزيون تماشا مي‌كنند._ بار‌ها و بار‌ها در همان رستوراني غذا مي‌خورند كه سال‌ها و سالهاست به آن عادت كرده‌اند._ هر سال در تاريخ مشخصي به مقصد مشخصي سفر مي‌كنند._بعد از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه ديگر كتابي به دست نگرفته‌اند و مطالعه نكرده‌اند._هر روز ساعت‌ها با شبكه‌هاي اجتماعي سرگرم‌اند._ فقط درمورد آب و هوا حرف مي‌زنند. _ انتظار دارند فقط ديگران حرف بزنند و كار‌هاي جالب انجام دهند تا آن‌ها حوصله‌شان سر نرود._  انگار همه چيز براي‌شان از قبل مشخص و برنامه ريزي شده و تنظيمات‌شان نبايد بهم بريزد!
_اگر مي‌خواهيد آدم جالبي باشيد بايد كار‌هاي جالبي انجام دهيد:
_ به يك رستوران جديد برويد كه تا به حال نرفته‌ايد._ برنامه‌اي براي خودتان تعيين كنيد كه هر ماه يك فعاليت تفريحي جديد انجام دهيد._ به سينما و تئاتر برويد و فيلم‌ها و نمايش‌هايي را ببينيد كه به سبكي متفاوت با آنچه هميشه مي‌ديده‌ايد هستند._ در يك كلاس ورزشي شركت كنيد كه تا به حال امتحانش نكرده‌ايد._  كتابي انتخاب كنيد كه موضوعي متفاوت با آنچه قبلا خوانده‌ايد داشته باشد و با دقت بخوانيد._ با خودتان قرار بگذاريد كه مهارتي جديد ياد بگيريد._درخواست‌هاي ديگران را تا جايي كه ممكن است رد نكنيد.

_سوال‌هاي احمقانه نپرسيد مثلا يك سري از سوال‌ها احمقانه‌اند و بيشتر افراد تنبل از آن‌ها استفاده مي‌كنند:
_ سوال‌هاي خسته كننده مي‌پرسند، مثلا خيلي كلي و با بي‌تفاوتي مي‌پرسند: «چه خبر؟!»_ مي‌پرسند: «حال شما چطور است؟» در حالي كه واقعا جوياي حال و احوال طرف مقابل نيستند و فقط از سر عادت اين جمله را ادا مي‌كنند._ مي‌پرسند: كي بچه دار ميشي به سلامتي؟
اصلا فايده‌ي پرسيدن اين سوال‌ها چيست؟ چه چيزي به شما اضافه ميكند كه طرف مقابل كي بچه دار ميشود؟!بهتر است اين سوال‌ها را  نپرسيد. با اين سوال‌هاي احمقانه نه چيزي ياد مي‌گيريد و نه كسي را به خود جذب مي‌كنيد.
 سعي كنيد در مواجهه با ديگران كمي جالب‌تر باشيد، مثلا:
_ از طرف مقابل‌تان در مورد عجيب‌ترين غذايي كه خورده است سوال كنيد._از او بپرسيد درباره‌ي مشكلي كه برايش پيش آمده چه كمكي از دست‌تان بر مي‌آيد._ از او بپرسيد چه فيلمي ديده است كه بيشترين تاثير را رويش گذاشته._ از او در مورد مهارت جديدي كه در حال ياد گرفتن است سوال كنيد._ از او در مورد برنامه‌ي جديدي كه در زندگي‌اش دارد پرس و جو كنيد.
 لطفا در گفتگوهاي‌تان از حالت اتوپايلت خارج شويد! كمي ابتكار به خرج دهيد و سوال‌ها جالب و به جا بپرسيد تا با جواب‌هاي بسيار خوبي كه دريافت مي‌كنيد، شگفت زده شويد.
با آدم‌هاي جالب نشست و برخاست كنيدشنونده خوبي باشيد و همدلي‌تان را نشان دهيد زياد مطالعه كنيد تواضع نشان دهيد منفي باف‌ها را رها كنيد زندگي را دوست داشته باشيد و از آن لذت ببريد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.